ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Nytt år

Publicerad 2016-01-02 05:37:05 i

Ja, lite sent, men gott nytt år!

Det har hunnits med både julfirande hos farfars far i Borgå och kortare besök hos mommo och gammelfamo och -fafa, mys och leka med nya sakerna, första snön som faktiskt ligger kvar mer än några timmar, nyårsgäster (Ludvig med familj), ett blått öga (fröken föll när hon lekte och fick en liten stol precis under ögat = sår + blått....) och en riktigt lugn första dag 2016.

Vi firade in det nya året med att åka till Pojo för att titta på FBKs fina fyrverkerier. Verkligen otroligt häftigt och uppskattat av alla (även om fröken tupplurade i min famn mitt i smällarna). Sen hem för lite tapas, kortspel, några smällare vid midnatt och sen mera kortspel.

Om igår var en riktigt lugn dag för mig, då jag bara städade undan de extra sovplatserna och tvättade lite på sidan om ritande, Duplo- och Legobyggande och gosande, så ska årets andra dag vara lite effektivare. Barnen skall åka till mommo och ställa till med oreda, medan jag får några timmar ostörd städtid. Lyxigt! 
Ännu snarkas det på båda sidorna om mig, men snart är det dags för morgonmål och sen sparka igång denna lördag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela