ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Ensam kväll

Publicerad 2015-09-28 20:17:14 i

Barnen sover och Tobias ha åkt iväg på jobb. Själv ha jag precis satt mig i soffan med en kopp te, chattar med Linda och kastar oroliga blickar på termometern. Kommer det bli frost i natt eller inte? Prognosen säger "inte", men det gjorde den igår också och ändå fick jag höra att de i centrum (inte ens 2km härifrån) haft is på rutorna i morse. Så nu är frågan ; ska jag lita på prognosen och göra mig klar för natten? Eller ska jag dra på mig en varm tröja, pannlampan och stövlar och gå ut på gården med en massa filtar och täcka allting som inte gillar frost; squasher, dahlior, pelargoner och chili?

Nåja, på sidan om att oroa mig för frost, rusar livet på som vanligt. Barnen växer så det knakar och lär sig nytt hela tiden, vardagssysslorna avlöser varandra och höstsysslorna i trädgården är i full gång. Efter vaken har Tobias ledigt i en och en halv vecka (förutom en jobbtur), så då ska vi försöka komma runt och hälsa på släktingar, beta av några punkter på to-do-listan och kanske passa på att ta någon riktigt ledig dag. Jag ska också passa på att komma bort hemifrån och umgås med lite andra människor, genom att jobba som volentär på ett flyktingboende. Det ser jag fram emot, för den kontakt jag hittills ha haft med boendena där har varit mycket trevlig.

Men nu ska jag återgå till att stirra på termometern, kolla på molntäcket och jämföra alla väderprognoser för natten som jag hittar. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela