ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att ha farliga vänner

Publicerad 2015-11-22 21:11:07 i

De flesta kvällar som Tobias är borta chattar jag och Linda. Det resulterar i mängder av idéer, främst till trädgården. Att prata med någon som är lika intresserad av trädgård och som kan så mycket, geren massa energi och planer!

Kvällens chattande resulterade i att jag i vår behöver bygga en ny odlingslåda och någon typ av plasttunnel till den. Då ska det nämligen odlas vattenmelon! Alla som någon gång ätit en bit färsk, inhemsk vattenmelon förstår säkert varför jag blev så ivrig, då vi kom fram till att vi har ett utmärkt tillfälle och en perfekt plan för att odla dessa otroligt goda frukter! Och fröna finns redan hemma, så nu är det bara att vänta ett halvår och sen kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela