ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Att göra-listan

Publicerad 2015-06-11 18:59:07 i Allmänt,

Den är kilometer lång just nu, känns det som. Jobbar på att beta av en lista innan vi åker iväg till Borgå på söndagen. 25punkter, vissa går snabbt att göra och stryka, andra tar längre tid.  5 punkter är strukna nu och hoppas på att få stryka 5 till innan jag går och lägger mig. 
 
Annars har vi haft en skön dag här hemma, jag och barnen.  Vi gick ut vid 9 och kom bara in för lunch lite efter 12, annars har vi njutit av solen. Lillen har badat ute, medan jag och fröken låg i skuggan av parasollet och tittade på. Vi har promenerat, vattnat och plockat blommor. När Tobias kom hem klippte jag gräset och sen var bi iväg och köpte en segelduk till terrassen och en slang. Vi har en stor vattentank vid vår stupränna och nu ska Tobias försöka få dit en vattenslang och så ska vi utnyttja att vi har en platt gård. Enligt Tobias beräkningar borde vi kunna vattna hela gården med hjälp av det tryck som bildas i tanken. Det skulle underlätta för oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela