ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Max 3veckor

Publicerad 2015-01-15 12:49:54 i Allmänt, Liten böna,

Nåja, nu är vi så långt att jag vågar vara ganska så säker på att lillasyster/lillebror är hos oss om tre veckor. Det skulle betyda 2veckor över tiden och sen lika lång förlossning som med lillen.  Längre än det går jag inte med på ;) ( som synd kan man ju inte bestämma sådant själv,  det tar den tid det tar)
 
Jag börjar faktiskt ha det mesta förberett inför bönans ankomst nu. Det mesta som ska med till BB är i alla fall samlat i en hög, återstår bara att hitta en väska och få det nerpackat. Vi har 5måltider mat för hela familjen i frysen, så att vi har att värma. Bönans kläder är tvättade, det finns blöjor hemma och alla babysaker är framsökta ur sina gömmor. Det som är kvar är att möblera om uppe och få spjälsängen bredvid vår säng och sen bädda den. Och så är bilstolen utlånad, men den får vi senast i nästa vecka,  tidigare om den behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela