ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Uppe med tuppen

Publicerad 2015-02-23 10:53:00 i Allmänt,

Tobias har skola idag och imorgon, så väckarklocka ringer 6.45, vilket är passligt för hela familjen.  Vi hinner äta morgonmål tillsammans och vi är två till att få morgonsysslorna gjorda.
 
Hittills idag har fröken ätit, ätit och ätit (3flaskor mellan kl6 och 10 +amning där emellan) och sen somnade hon och har nu sovit i 1,5h i vagnen. Lillen har busat och plockat med sina tåg och så var han ner i källaren med mig och sätta igång en maskin tvätt (och hittade sitt flygplan, så nu har han en "ny" leksak igen). Nu börjar han bli trött, så vi får se om han somnar innan lunch. Kan förstå han om han somnar, för vi har eldat i brasan och har det så skönt här i soffan. Jag skulle också kunna stänga ögonen en stund, men gissar på att fröken snart vaknar och vill ha lite närhet igen, så tror jag får nöja mig med att halvligga med pojken i famnen en stund och mysa. Det laddar också energi, bara av ett annat slag, sån energi som gör att trötthet är lättare att hantera och hjärtat blir lätt.
 
Update: halvtimme senare sover lillen och Polly i sitt nya tält bredvid brasan. Sötnosen min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela