ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Tacksam

Publicerad 2015-02-01 18:30:34 i Allmänt,

Sitter i soffan med en febrig, slumrade pojke bredvid mig och känner mig tacksam för två saker;
1. Att bönan bestämt sig för att trivas i magen.  Just nu är det skönt att bara ha lillen att ta hand om. Kunna ge honom all närhet som han behöver, låta honom sova en stund i min famn, läsa så många böcker han vill och bara fokusera på att han har det så bra som möjligt,  trots feber, hosta och trötthet. 
2. Att ha en pojke som vanligtvis äter bra. De få gånger han inte vill äta är när han är sjuk. Annars duger oftast allt som serveras.  Känner mig alltid hjälplös när han inte vill äta, även om jag vet att det vänder så fort han blir frisk. Ändå kretsar en stor del av mina tankar kring vad han skulle kunna tänkas vilja ha idag... Kan knappt föreställa mig hur jobbigt det måste vara att ha barn som vägrar mat varje dag, vecka efter vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela