ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Sovit!

Publicerad 2015-02-08 06:08:57 i Allmänt,

Från att ha sovit 2,5-4h/dygn i en vecka nu, har jag i natt fått 7h sömn. Vilken skillnad!!
Mjölken verkar stiga lååångsamt, så fröken vill amma typ hela tiden,  vilket inte ger mycket utrymme för sömn åt mig. Igår testade vi att ge några milliliter ersättning efter ett amningspass på förmiddagen och plötsligt sov fröken i över tre timmar.  Efter det var det äta, äta, äta igen och lite före kl22 igår fick hon 15ml ersättning till och på det sov hon lugnt 22-03 med bara två korta amningar. Lyxigt! Bara att konstatera att det tar tid för mjölken att öka hos mig och ge en liten dos ersättning för att få fröken ordentligt mätt innan vi somnar tills min egen mjölk räcker till.
 
Nu ska vi flickor väcka pojkarna och sen blir det morgonmål. Mamma i huset är i alla fall vrålhungrig.  Tror vi lyxar till det med bacon, ägg och ett fruktfat idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela