ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Så var vi igång

Publicerad 2015-02-03 12:21:58 i Allmänt,

Lite efter 9 i morse kom vi in till förlossningen.  Först blev det att ligga lite mera än 1h och kolla på babyns rörelser och hjärtljud (han/hon var igång hela tiden och barnmorskan tyckte bara väntade på att det skulle bli lugnare för att få "normalt" hjärtljud, vilket vi fick närmare 11). Fick nål i handen (usch) och antibiotika + vätska och babyn uppskattades till att fortfarande ligga runt 3,8-3,9kg.
 
Sen var det dags att träffa läkare, som konstaterade att bönan är fint fixerad och tog hål på hinnorna.  Mera ligga med monitor för att kolla om jag får värkar (nix). Sen fick jag stiga upp, äta lunch och så fick vi några timmar ledigt. Nu har vi varit iväg o köpa glass (min hals och jag kommer inte riktigt överens) och Tobias har fått i sig lunch. Om 30min är det dags för mera antibiotika (kommer få det med 4h mellanrum tills babyn är född) och kolla om något händer. Annars hoppas jag på att de sätter in dropp snart.
 
Nåja, det var läget nu. Hoppas på att bönan är ute nästa gång jag får möjlighet att gå in på bloggen:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela