ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Rådgivningsbesök 2,5veckor

Publicerad 2015-02-20 11:15:43 i Allmänt,

Idag packade jag ut mig och båda barnen i bilen och åkte till rådgivningen.  Lilla fröken skulle mätas och vägas och lillen fick komma med, så att Tobias kunde sova.
 
Fröken växer fint, 200g upp på en vecka (väger nu 4kg) och är 55,3cm lång, alltså 3,3cm längre än när hon föddes! Lång flicka, +1,5 på längdskalan, så snart är jag väl kortast i familjen. Alla reflexer är bra och hon mår som en prinsessa (förutom att magen inte riktigt gillar d-vitaminerna,  ska testa annan sort tror jag).
 
Efter rådgivningen åkte vi till min famo och fafa för lite umgänge.  Lillen fick mellanmål och busade med alla roliga saker här finns och fröken drack en flaska mjölk. Sen somnade lillen i min famn, så vi bäddade ner han i soffan och konstaterade att vi blir här lite längre än tänkt. Fröken somnade en kvart senare,  så nu ligger de i varsin enda av soffan och tar igen sig. Och själv får jag snart lunch serverad åt mig. Lyxigt att inte behöva fundera på den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela