ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Nu är hon här!

Publicerad 2015-02-03 20:52:24 i Allmänt,

17.51 föddes vår lilla flicka.  3805g och 52cm kärlek. Blev en snabb och intensiv förlossning, allt hände i princip på tre timmar, så inga pauser mellan värkarna. Och till på köpet problem med epiduralen, så blev många stick innan den satt.
En förlossning totalt olik den med lillen och ärligt talat vet jag inte om mycket av den. När epiduralen äntligen hjälpte gick jag på wc och när jag kom tillbaka tyckte jag huvudet kändes långt ner. Kallade på barnmorskan som kollade läget och då var bönan på väg ut. In kom en barnmorskestuderande och på två krystvärkar var vår tös ute. Har nog ännu lite svårt att förstå att förlossningen är över, trodde det skulle räcka tills imorgon.
 
Nu har vi fått vårt rum(delar med en annan mamma och baby), jag har ätit kvällsmål och snart hoppas jag på att bönan vill amma. Tobias åkte precis hem till lillen, så lillen får sova med sin pappa i natt. Imorgon kommer de hit och så hoppas jag lite på att få åka hem till kvällen. Nu ska jag fortsätta beundra vår fina skatt och dofta på nyfödd♡♡♡

Kommentarer

Postat av: MiniWe

Publicerad 2015-02-03 22:23:14

Grattis grattis! Hoppas ni mår bra och att du snart får åka hem till resten av familjen.

Postat av: erika

Publicerad 2015-02-04 06:43:22

Grattis och all lycka till dig och familjen.
önskar farmor

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela