ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Morgon på tu man hand

Publicerad 2015-02-25 08:01:02 i Allmänt,

Tobias behövde lite extra sömn idag, så vi bestämde att han får sova tills det andra barnet vaknar. När lillen vaknade steg alltså vi två upp och Tobias och fröken sover vidare en stund till. På så här sätt får alla en lugnare morgon, riktigt skönt.
 
Om en stund ska jag och lillen gå ut, men före det ska jag förbereda korvsoppa till lunch. Lillen älskar att vara ute, så kommer man in för tidigt(enligt honom) blir han jättesuperledsen. Igår gick vi in efter bara en timme ute och jag fick klä av en pojke som grät och sprang till dörren. Inte så roligt,  men en kamp vi säkert får ta många gånger ännu. 
Så vi börjar dagen med lite skalade av rotfrukter och sen drar vi på oss sköna kläder och går ut. Jag ska fortsätta vårröja på gården och lillen ska väl se om han hittar någonstans att simma (igår var han typ 1 sekund från att simma i isvattnet i sandlådan) och springa runt och jaga kattorna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela