ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Besöksdag

Publicerad 2015-02-06 15:05:52 i Allmänt,

Idag bliv en improviserad besöksdag här hemma.
 
Efter en ok natt (bra för Tobias och lillen, inte helt på topp för mig och fröken, men blir bättre hela tiden. I natt fick jag i alla fall 2h sammanhängande sömn) tog vi en lugn morgon.  Fröken sov medan vi åt morgonmål och jag och lillen hann pussla tillsammans innan hon vaknade. Sen tog Tobias hand om hennes morgontvätt och sen hade de lite hud mot hud tid medan jag plockade lite, lekte med lillen och slängde på en maskin tvätt.  Efter ett mellanmål för alla (utom mig som planerade att äta i bilen på väg till sjukhuset,  men glömde ta med något..) åkte vi iväg för att ta ett blodprov som skulle tas 2dygn efter födseln. Medan jag och fröken fixade det, såg männen i familjen till att det skaffades hem lite mat till veckoslutet. 
 
Båda vägarna sov barnen i bilen, så vi hade det riktigt lugnt och skönt och kunde sitta och prata i lugn och ro. Fröken fortsatte sova här hemma i 1,5h till, så vi åt lunch i lugn och ro med dagens första besökare; gammelmormor. Fröken fick lite gulliga kläder,  bland annat världens gulligaste klänning och storebror fick en bilmatta och två tuffa bilar. Ungefär en kvart innan gammelmormor skulle åka iväg passade fröken på att vakna, så de hann bekanta sig med varandra några minuter. Sen blev det matdags för fröken igen en gång och där är vi nu. Eller hon har precis somnat i min famn, så snart ska jag bädda ner henne i vagnen, men först lite famngos.
 
Vi fortsätter vår besöksdag med att farfar kommer hit om en timme och om två timmar kommer mommo, moster, gammelmommo,  -famo och -fafa. Tills dess fördriver lillen och Tobias tiden med att leka ute och jag ska hänga upp byket, tömma diskmaskinen och sen försöka få mig 30-45min vila. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela