ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Snart jul

Publicerad 2015-12-20 19:05:55 i

Ja, tiden rusar verkligen fram och dagarna känns så korta. Skulle behöva 5-6timmar extra i dygnet för att hinna med allt jag vill....

Vi julstökar, fixar på gården, leker och busar, lär oss nytt och sover lite däremellan. Fröken har börjat prata lite smått, klättrar överallt och har fullt upp med att göra allt storebror gör. Det märks en stor skillnad i gennes lek jämfört med lillens lek i samma ålder. Hon tar helt klart efter storebror och kör omkring med bilar längs golven, "bygger" med Duplon o ritar. Lillen tycker mycket om att leka med sin syster, men inbland är hon nog så jobbig, då hon bara förstör. 

Det är fint att se den kärlek och omtanke som finns mellan syskonen redan nu. Då lillen vaknar på nätterna eller på morgonen funderar han genast var lillasyster är. Båda skiner upp då de ser varandra. Livet är helt enkelt roligare med ett syskon. Det märktes tydligt senast igår, då Tobias o lillen var iväg hela edtermiddagen och kvällen. Fröken saknade helt tydligt storebror till lekkamrat och var mycket mera missnöjd, då hon var ensam i leken medan jag fixade med annat.

Idag har vi firat sista advent med risgrynsgröt till middagen. Förutom att vi är inne på slutspurten med julklapparna, så kan man ju inte precis säga att det känns juligt... Senast idag har jag grävt i jorden och termometern visade på 9grader... Nu håller vi tummarna att det ska växla över till vinter, så att vi får vänta och längta efter vår och sommar. Och så att vi får åka pulka och bygga snökojor!

Önskar alla en god jul! Nu skall jag värma glögg och packa julklappar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela