ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

1år

Publicerad 2015-08-29 13:13:31 i Allmänt,

Idag firar jag och Tobias ett år som gifta. Eller ja, firar gör vi inte, men idag är det i allafall ett år sen vi gifte oss.
Åtta i morse vinkade vi av Tobias på tågstationen, för han skulle iväg på sinbrors svensexa. Jag och barnen tittade på tågen en stund, innan vi kom hem och äta morgonmål. Sen åkte vi och hälsade på poliserna. 
 
Det är tydligen polisens dag idag, så man fick prata med dem, prova bilarna, få ballonger och annat kul. Vi tog en promenad till butiken, köpte ärter och jordgubbar på torget och åkte sen hem. Fröken somnade och sov vidare i vagnen på gården och jag och Lillen gjorde det jag lovade han imorse att vi skulle göra ; baka tårta med blåbär! En rulltårta med blåbär i smeten och sen fylld med jordgubbar och grädde. Det ska vi nu njuta av och efter det ska vi hitta på något ute på gården. 
 
Så, sånt underhåller vi oss med, på min och Tobias bröllopsdag, medan Tobias skjuter och dricker öl. Och ikväll borde jag ha ett nytt avsnitt av Gardeners World att se på (och möjligtvis en till bit rulltårta och en kopp te tillsällskap i soffan). Kom inte och säg att vi inte vet hurman roar både stora och små;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela