ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Drömmer renoveringsdrömmar

Publicerad 2014-09-04 12:20:00 i Allmänt, Heminredning,

Jag går omkring här hemma och drömmer om allt jag vill göra med huset. Hur vi ska få våra kvadratmeter att räcka till, bäst få förvaringen att fungera och sådant. Och vilka projekt som inte kostar skjortan att ta itu med... 
 
Grunden i det jag vill göra är att flytta klädförvaringen i vår alkov till bakväggen, för att få rum för en lekhörna i nedre våningen. Problemet är bara att då blir vi av med 1/3 av lådorna att ha kläder i och samtidigt skall vi få in en till liten persons kläder... Så för att det skall vara möjligt behöver vi sätta in hyllor i vår "inbuktning", hitta en passligt stor dörr till den och helst också riva ut brasan i övre våningen(som inte används) för att kunna ha ett skåp för lakan på dens plats. 
 
Helst skulle jag ta itu med det genast, men Tobias har många skoluppgifter och så är det en liten pojke som behöver sysselsättning. Men kanske, kanske vi kan göra något i nästa vecka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela