ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Jullängtan

Publicerad 2014-10-23 15:10:00 i Högtider,

Nog har jag alltid tyckt om julen och längtat till den, men i år är det nog snäppet värre än normalt. Glögg och pepparkakor har jag hunnit med två gånger, julmusik spelar jag och lillen nästan dagligen, jag funderar på gran och pynt och läser recept på julmat. Linda var också på jul-humör idag, så mellan diskussioner om odlingar, utrymmesbrist, drömmar om en extra frys, förlossningar och att bli storesyster/-bror, bakade vi in en hel del på temat jul.
 
Våra planer för julen är inga än så länge, eftersom vi inte vet hur Tobias jobbar. Helst av allt skulle jag stänga in mig och mina favoritpojkar här hemma med massa god mat, elda brasa efter brasa, läsa böcker, pussla och leka tillsammans.  Och ta oss ut och åka pulka om det finns snö:) 3-4 sådana dagar känns som en dröm för mig, efter en höst då det imellan känns som om vi bara bor under samma tak, inte lever tillsammans, då Tobias är fast med sina studier största delen av tiden då han inte jobbar.
Samtidigt är ju julen en tid då man vill träffa nära och kära, så lite tudelad är jag ändå...
 
Nåja, ingen vits att fundera så mycket på den saken innan vi vet Tobias jobbturer. Istället fortsätter jag läsa Julkokboken och kokar risgrynsgröt till middag:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela