ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Städa, städa varje freda'

Publicerad 2014-11-25 07:46:40 i Allmänt, Högtider,

Okej, några dagar kvar till fredag, men blir lite städande varje dag fram tills dess. Alla ytor som ska julpyntas töms på onödigt och dammtorkas. Blir ju inte så jättemånga ytor som får pynt, eftersom största delen av pyntet behöver vara på en nivå dit lillen inte når, men lite tomtar skall det fram på fredagkväll när lillen har somnat och jag väntar på att få Tobias hem från kvällstur.
 
Lillajul ska firas med något gott att äta (ska försöka hitta på några alternativ idag, så får Tobias välja av dem), några lillajulklappar, en liten gran ska vi försöka hitta på torsdagen och så en sprakande brasa. Och sen risgrynsgröt till morgonmål på första advent, så det kommer bli en riktig myshelg. Jag och Tobias kommer från lite olika traditioner, då min familj har firat lillajul och hans familj har firat advent, så nu blir det firande i två dagar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela