ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Rådgivningsbesök v31+6

Publicerad 2014-11-24 10:00:18 i Allmänt,

Nu var vi hemma igen efter rådgivningsbesöket. Lillen somnade i vagnen på vägen hem, så han får snarka på där ute.Stackarn har sovit oroligt den senaste veckan pga. sin snuva, så han får ta en liten extralur ute, där han sover bättre.
 
Allting såg bra ut med mig och bönan. Mitt Hb har slutat sjunka, men har stannat på samma nivå som senast, så nu ska jag testa vad magen säger om järntillskott i vätskeform. Behöver itne ta varje dag, men kanske varannan fram till nästa koll om 3veckor, så hoppas vi på att det har börjat gå upp igen. Vikten ökar i ok takt och Sf-måttet hade ökat med 1cm på två veckor, så nu är det lite mera mitt på normalkurvan igen, från att ha varit i överkant senast. Skönt, behöver inte bli någon större baby än vad lillen var!
 
Att ligga på rygg är ingen bra idé längre, men det har jag ju märkt själv. Jag får obehag ganska snabbt och bönan blir stressad. Hjärtljuden var upp över 180 när jag låg ner, men efter en minut stående testade vi på nytt medan jag satt och då landade det runt 155, trots gymnastik i magen, så riktigt bra. Huvudet ligger fortfarande neråt och nu borde det börja bli lite trångt för vändningar mera, så troligtvis ligger han/hon där inne såhär tills det är dags att komma ut.
 
Nu blir det som sagt nytt besök om 3veckor och då är det dags att hälsa på läkaren. Sen är det bara 5veckor kvar till beräknat

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela