ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Brasvakt

Publicerad 2014-11-19 19:43:53 i Allmänt,

Jag halvligger i soffan med datorn i famnen och väntar på att brasan skall vara helt utrbrunnen, så att jag får stänga spjället. Mina pojkar snarkar i övre våningen, så jag tänker slöa en timme innan jag också tar mig upp till sängen. Dricker lite te och firar att jag tog tag i ett jobbigt projekt här hemma idag; städa i källaren. Nu är största delen uppredd, bara att få ett skåp på plats (behöver sågas av ben och lyftas upp ena delen på den andra, så passar inte riktigt att göra det ensam just nu...), så att jag får undan alla verktyg.
 
Eftersom Tobias hade hemma-dag idag var det ju lite som helg för oss, så vi åt en riktig söndagsmiddag. Hel kyckling i ugnen med äppel, lök och vitlök, hasselbackspotatis och en sås med vitlök, timjan och ost. Lillen uttryckte nog vad vi alla tänkte med sina många Mmmm. Det är så roligt att vi har fått en pojke som gillar mat och smakar på det mesta. Och som tycker om kryddor, speciellt vitlök:)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela