ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Borta bra...

Publicerad 2014-05-17 18:45:55 i Allmänt,

... men hemma bäst. Så är det nog bara!
 
Vi var hemma mitt på dagen och då åt vi alla tre en snabb lunch innan vi gick ut på gården. Herregud vad skönt väder och det räknas fortsätta så här i minst 10dagar framåt! Till ocv med 25grader till måndagen, sommarvärme:)
 
Tobias har tjärat båten, så nu doftar det tjära överallt. Jag har sått mera grönsaker, planterat sommarblommor i verandans blomlådor, åkt iväg och köpt mera mylla och njutit av solen. Lillen har krupit runt och smakat på en massa gott; maskrosor, gräs, penséer, björkhängen och jord. En produktiv eftermiddag för oss alla med andra ord. 
 
Nu tänker vi fira lördagkväll tillsammans. Leka och busa, bada lillen, äta kvällsgröt och så låta lillen somna mellan oss i sängen.  När han somnat ska jag och Tobias se på ett avsnitt White Collar och sen blir det sängen för oss också. Lillen har ju gått tillbaka till att vakna vid 6, så då vill man ju inte sitta vaken allt för sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela