ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Vår i luften

Publicerad 2014-03-06 16:17:57 i Allmänt, Trädgård,

Nu har vi verkligen vår i luften! Soligt på dagen, varmt, kvittrande fåglar, växterna börjar komma igång ute...
 
När jag hade varit ut med lillen på en liten promenad bestämde jag mig för att påbörja krattandet. Var skönt att röra på sig lite efter att ha suttit stilla hela förmiddagen.  Kollade just att ifjol krattade jag runt 20 april,  så ganska stor skillnad. Den här tiden i fjol bestod trädgårdsarbetet av snöskottning.
 
Såg också att perennerna är ungefär lika gröna nu som de var i slutet av april i fjol. Hoppas det inte blir hård köld nu som skadar dem! Snart blommar förestrn första teten, jippii!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela