ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Mysmorgon

Publicerad 2014-06-08 09:22:16 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Idag vaknade jag vid 7 och låg sen i sängen och lyssnade på regnet mot taket, medan lillen sov bredvid mig. Med sina små, varma fötter mot mitt bröst och ett nöjt leende i ansiktet.  Efter en kvart vaknade han, satte sig upp och skrattade och klappade händerna.  Så skulle kissan och apan med i sängen och få kramar. För att få gosa en stund till tog jag pekboken som låg bredvid sängen och så låg vi kvar och läste den i en kvart till. 
 
Med en sådan start på dagen kan man ju inte fortsätta på något annat sätt efter morgonmålet än med att leka tillsammans.  Lillen har fått bestämma programmet, så vi har klättrat, spelat piano,  buffat på gåvagnen(som han hoppar jämnfota bakom istället för att gå, världens gulligaste), matat mamma med diverse leksaker och dansat när det kommit bra musik i radion. Efter två timmar med fullt ös klättrade pojken upp i min famn och försökte hitta en skön sovställning, men efter en stund gav han upp och vi gick istället ut med vagnen. Där sover han nu, ingosad i en filt och skyddad med både myggnät och regnskydd. 
 
Jag ska utnyttja tiden han sover till att reda upp lite här inne, starta en maskin tvätt och, om jag hinner, baka något gott till eftermiddagen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela