ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Hipp hipp hurra!

Publicerad 2014-06-25 09:21:00 i Lillen 1år,

Tänk att det har gått ett helt år sedan vi var där på BB och fick träffa vår lille pojk för första gången! Ett litet, skruttigt knyte med sin pappas ögon som genast var så vaken och med. Det var en lång väntan för alla, men han är värd varenda en minut av väntan, längtan, smärta och oro. 
 
Att ett så litet, hjälplöst knyte på ett år kan bli en liten pojke, med en stark vilja, humor och bus i ögonen.  Att han har lärt sig sitta upp, stå och till och med gå några steg. Förstår vad man säger, kan berätta vad han vill och inte vill. Får oss att skratta med sina busiga påhitt och skrämmas av hans oräddhet. 
 
En stor pojke, men ändå så liten. Kan massor själv, mer än jag och Tobias tror, men ändå så beroende av oss. En tuffing som dagtid gärna försöker rymma iväg på äventyr, men som samtidigt på natten allra helst kryper ihop längs min sida, med sitt huvud ingosat i min armhåla. 
 
Idag, klockan 10.21, påbörjar alltså världens finaste son sitt andra år här hos oss. Hjälp vad tiden flyger iväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela