ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Ett år sen

Publicerad 2014-06-09 20:38:02 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

För ett år sen konstaterade jag att "Jepp, jag hade rätt, jag kommer att gå över tiden". Det var den 9de juni som lillen var beräknad att födas. Men lillen hade andra planer! 
Så istället för att fira ett års dag idag förbereder vi för ett sjuhelsikes kalas i slutet av månaden. Vi har haft moster,  mommo och gammelfafa här för att hjälpa oss.  Mommo har busat med lillen, medan moster hjälpte med terrassen.  Gammelfafa kom hit för att hjälpa med cirkeln som bråkade och blev sen kvar som övervakare och allt i allo. Efter en stund fick lillen dubbla barnvakter, både mommo och moster, och fick ta ett bad i vardagsrummet:)
 
Nu har vi nästan 1/3 av plankorna på plats och lillen är ren och gosig:) Kvällsmål för mig och Tobias pågår nu och sen är det dags för lillens kvällsflaska. Efter det tror jag vi alla tre kommer slockna i sängen så fort som huvudet hamnar på dynan! Sen hoppas jag på en likadan sovmorgon som idag, lillen vaknade med ett skratt först halv 9!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela