ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Sålda stolar, bula och annat smått och gott

Publicerad 2014-01-16 14:25:03 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Idag fick vi äntligen två fåtöljer som stått oanvända i övre våningen i ett halvår sålda. Vi köpte dem för 3år sen för 50euro och fick nu 25euro för dem, så jag är nöjd:)
 
På mindre roliga sidan är att lillen nu har påbörjat tiden med bulor, skrapsår och annat som hör barndomen till. Vet inte hur han lyckades, men på något sätt slog han pannan i vårt soffbord, så det blev en bula. Ledsen blev han, men mest tror jag att han skrämde sig själv, för han lugnade sig snabbt i famnen. Och nu 2 timmar senare är bulan riktigt liten, skönt. Börjar nog vara att tänka igenom mycket här hemma nu, för han rör sig mycket och allting ska utforskas. Eluttagen är säkrade med "proppar" och farliga saker är plockade uppåt, men sen återstår ju katternas matplats, alla DVDn som står på en hylla 20cm från golvet (båda har han bekantat sig med idag) och säkert en massa annat som vi inte har tänkt på ännu.
 
Nu när vi har fått två stolar sålda ska vi åka iväg och köpa en ny när Tobias kommer hem från skolan och vi har ätit middag. Lillen ska få en ny bilstol, då hans börjar bli ganska trång. På samma gång ska Tobias försöka hitta någon väska till skolan och så ska vi köpa medicin till Fias kanin också. Kanske något annat också fastnar på vägen. En dopgåva måste införskaffas till lördagen (jag blir gudmor, jippiii!! :)) och så skulle jag behöva en tröja att ha tillsammans med klänningar, alla mina knäppta börjar bli så slitna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela