ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Mera träning

Publicerad 2014-01-10 14:02:40 i Allmänt, Baby,

Det är inte bara jag som försöker träna här hemma. Lillen är bra mycket aktivare än jag och börjar få bättre och bättre koll på hur han rör sig åt olika håll. Speciellt roligt är det att ta sig till sladdar, för då kommer mamma eller pappa och lyfter upp honom och flyttar han lite. Han kan busa långa stunder på golvet och flyttar sig från ena sidan av vardagsrummet till den andra.
 
Han tränar också på att krypa, speciellt mycket på kvällen när vi går upp till sängen. Helt koll på hur han ska göra har han inte ännu, men han kommer upp på alla fyra och kan stå så en stund. Hur han kommer framåt vet han inte riktit bara...
 
Annat han tränar på är  att göra saker själv: dricka, tvätta tänder, äta... Allt vill han göra själv! Drickandet klarar han ganska bra. Tandborstningen går också riktigt fint (vi tvättar först, sen får han fortsätta själv), men ibland slutar det hela med att tandborsten ligger på golvet och måste kokas. Och när han äter själv är det mat i hela ansiktet, in i näsan, på kläder (både egna och mina/Tobias), stolen, golvet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela