ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Amningen avslutad, bättre nätter?

Publicerad 2014-01-23 08:25:43 i Lillen 6-12månader,

På söndag morgonnatt var sista gången jag och lillen ammade. Sen november hade vi bara ammat på kväll och natt, så nu kände jag att också nattamningen skulle bort. Jag hade en känsla av att den ställde till mera problem än var till nytta och det verkar nästan vara sant.
 
De två första nätterna gick långt över förväntan. Visserligen vaknade lillen ofta, behövde vaggas och sjungas för för att komma till ro, men inga hysteriska gråtattacker eller liknande, vilket jag var inställd på. Natten till igår var den sämsta hittills med mera gråt, men som tur kunde lillen igen sova med mig utan att söka brösten, så då lugnade han sig för stunden.
 
i natt då, fjärde natten, tycker jag mig se en klar förbättring. Mycket mindre gråt igen, bättre sömn, mindre vaggande (räckte oftast med en hand på rygg/sida och lite nynnande) och han kunde till och med sova en stund med Tobias, vilket han i princip aldrig gjort tidigare! Och så nattens längd: 19.30-7.30, kan den bli mera perfekt?
 
Nu hoppas vi på att nätterna fortsätter förbättras:) 
 
 
P.S. Lite roligt är att andra natten utan amning började lillen sova på mage, vilket han inte gjort tidigare. Så gulligt med en liten putande blöjrumpa under täcket:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela