ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Sömnbabbel

Publicerad 2014-02-03 20:02:55 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Blev att hoppa in i blombutiken idag, så har varit iväg nästan hela dagen. För tillfället har jag kraschat i soffan och försöker hitta någon gnutta energi kvar i kroppen till en dusch, bad av lillen och sen få lillen att sova. De senaste veckorna har jag känt av att jag sovit dåligt i ett års tid, att sen ha en flunssa som inte vill ge med sig till hundra procent och huden som bråkar gör inte mig piggare precis.
 
Men om man får vara optimist så verkar nätterna med lillen hela tiden gå mot det bättre, även om det går långsamt. I två veckors tid hade han hela tiden pass på tre nätter (en dålig, en lite bättre och en riktigt bra) men nu i natt hoppade han genast från en dålig natt till en riktigt bra, så hoppas på att de bra nätterna börjar komma tätare.
 
I natt, alltså en bra natt, betyder att han somnade 21.25 och sover sedan i egen säng 3 timmar med 3 väckningar som han behöver vaggas och kanske lika många gånger som han behöver få en hand på ryggen för att lugna sig. Sen flyttar han över bredvid mig och sov där i nästan 4 timmar. Under dessa 4timmar behövde jag kanske 6-7ggr buffa lite på honom/nynna/säga "Schhh nu sover vi" för att han skulle komma till ro igen. Vid 4.30 var det hungrig pojke, så då fick han en flaska och somnade sen med Tobias och sov till lite efter 7, med en del vyssande/buffande/nynnande som hjälp ibland. I alla fall är det jätteskönt att amningen är borta, för nu kan vi dela på nätterna bättre:)
 
Men nu, dusch, bad och nati nati!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela