ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Plättkalas

Publicerad 2014-02-08 18:11:55 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Idag har jag och Tobias ätit plättar till middag.  Gott var det, även om det var något lustigt med smeten. Plättarna fick liksom inte ordentlig färg... Kan ju också ha berott på pannan?
 
Också lillen fick lite bitar av en plätt med Bona (blåbär, hallon och äppel. Jag o Tobias åt den istället för sylt, riktigt god) på som efterrätt efter middagen.  Om jag tolkade smackandet, den glada minen och gapandet efter mera rätt så fick plättar 10 poäng av 10 möjliga på lillens bedömningsskala. Nu håller vi tummarna att han inte reagerar på ägget, är ju något som det är ganska vanligt att småbarn reagerar på. Igår testade vi föresten kiwi och inga reaktioner på den i alla fall! Hoppas, hoppas han slipper allergier, jag och Tobias är ju relativt allergifria.

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2014-02-09 16:08:05

Ja det där med ägg är svårt...Min 8-månaders får ibland omelett gjord på två-tre äggulor som tillagas i en kopp i vattenbad, hon älskar det! Men har inte vågat ge hela ägget än...Ska göra plättar till henne, hoppas hon gillar det lika mycket som din son :) /Sofie

Svar: Måste testa att göra sådan omelett åt lillen någon dag. Blev ingen reaktion på plätten, så han verkar inte vara känslig för ägg:)
Saga

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela