ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Snön faller ner, tidelipom

Publicerad 2014-12-13 08:03:16 i Allmänt,

Den sången från Nalle Puh går vi idag och nynnar på. Vi vaknade i ett vintervitt Borgå, med den finaste utsikten från vårt sovrumsfönster. 
 
Vi får se om vi hinner ut en stund och leka i snön, innan den smälter bort. Förmiddagen kommer att gå till att umgås med farfats far, för på eftermiddagen ska han iväg på egna äventyr.  Då tänker vi gå en runda på stan, försöka hitta de sista julklapparna och ta det där café besöket som jag längtar efter. Sen ska vårt flyttlass tillbaka ut i bilen och så åker vi hem för denna gång. Samtidigt som jag trivs bra här och älskar att gå omkring i staden,  blir det nog skönt att komma hem till eget hus, egen säng och vår brasa. En sprakande brasa saknar jag när jag är här.
 
Nu ska jag ta några minuter vila till, sen plocka ihop en del av sakerna. Ryggen är mycket bättre idag och höfterna helt ok, så hoppas på att det hålls så här bara jag vilar med jämna mellanrum.  Trevligare bilfärd hem om inte kroppen värker vid start.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela