ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

God vispgröt

Publicerad 2014-12-16 11:57:50 i Allmänt, Mat,

Håller på att tömma på frysen igen en gång och igår hottade jag en påse med lite tranbär i och en annan med hallon. Tillsammans blev de en jättegod vispgröt. 
 
1liter vatten
3,5dl frusna hallon
1dl frusna tranbär
0,5dl socker
1,5dl mannagryn
lite salt
 
Koka upp vatten, bär och socker och låt koka någea minuter. Vispa ner mannagryn och koka 7-8min. Smaka av med salt. Låt kallna och vispa fluffig.  Sen ett glas mjölk till:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela