ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Full fart

Publicerad 2014-12-12 08:04:01 i Allmänt, Lillen 1år,

Igår åkte vi alltså till Borgå. Resan hit gick bra och lillen passade på att sova första halvan och sen satt han med pannlampa och läste i sina böcker. Det lurade nog fram några leenden från våra medbilister vid trafikljus.
Framme var han fylld av energi och hade ett stort hus att springa runt i, så han var överlycklig.  Mellan springandet hann vi med middag och så tog jag och lillen en dusch tillsammans. Lillen fick en julkalender som han öppnade(=rev i 100bitar), vi läst lite böcker och så kom Tobias faster och hälsade på han. Då blev det full fart igen en stund, men vid 21 tyckte hans tråkiga mamma att det nog var dags att tvätta tänderna och krypa ner i sängen.
 
I egen säng ville pojken inte sova, så efter en stund där tog han Polly i ena handen och sitt täcke i andra, ställde sig upp och sa "Mamma pappa" och tydligare kan det väl inte bli; vi skulle sova tillsammans.  Så han fick krypa ner emellan oss, låg där och tittade runt med stora ögon en stund och somnade sen så gott. Någon gång vid kvart före tre tyckte mina höfter att det räckte med natt, så efter det har jag läst och slumrat, men det gör inte så mycket. Vi är lediga tillsammans,  jag kan vila en stund på dagen och lillen är glad och lycklig över att ha ett så här stort hus att springa i. 
 
Idag ska vi hjälpa farfars far att sköta lite ärenden, ta en promenad medan lillen sover dagssömn och umgås med faster Nina på eftermiddagen.  Och däremellan ska lillen springa runt, runt, runt så snabbt som små ben kan och skratta så han knappt får luft.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela