ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

7veckor kvar

Publicerad 2014-12-02 15:45:00 i Liten böna,

Nu har jag varit gravid i 33veckor. Bönan beräknas vara ungefär 45cm lång och väga runt 2kg. Han/hon där inne har nu börja röra på sig mera, men är fortfarande lugnare än sin bror. Speciellt på nätterna märker jag knappt av några rörelser, medan lillen vid den här tiden väckte mig på natten med sitt gymnastiserande. Är ju skönt, då lillen också nu ser till att jag vaknar av hans bökande.
 
Framfogen gör sig ordentligt påmind både då jag sover och då jag är igång. Om jag inte sover med en dyna mellan knäna vaknar jag efter en liten stund av att det värker och vid rörelser knaxar det till. Att sitta "vanligt" på en stol (alltså med båda benen framåt) fungerar inte riktigt. Om jag sitter så och äter får jag på någon minut värk, men sitter jag lite snett, så att jag inte lutar mig rakt fram över fogen, går det hur bra som helst. Har försökt hitta lite tips på hur man underlättar vid foglossningar fram, men det verkar vara ganska svårt. Det enda jag hittat som hjälper många är akupunktur och jag och nålar är ju inte precis vänner, så det hoppar jag helst över. Blir det hemskt försöker jag ju förstås med det, men än så länge verkar det hjälpa bara jag inte bär för mycket på lillen, springer för mycket i trappor och inte sitter så långa stunder åt gången.
 
En annan krämpa som har smugit sig på mer och mer sista tiden är halsbrännan. Mest känner jag av den på natten när jag ligger ner, men de senaste dagarna märker jag också av den på dagtid. Oftast hjälper det att jag stiger upp en stund, så att magen sträcks ut, men på nätterna blir det nog att knappra på en och annan Rennie för att kunna sova ordentligt.
 
Annars mår jag riktigt bra. Känner mig inte något extra trött, magen känns inte så hemskt otymplig ännu och jag har inte så mycket värk i magen. Lite växtvärk när magen växer och fästena sträcks, men inga förvärkar ännu. Nåja, i förrgår hade jag faktiskt en molande värk i nedre delen av ryggen och magen i en timme under förmiddagen, så kanske kroppen förbereder sig lite. Lusten att plocka i ordning kryper sig på, men det får nog vänta till efter jul. Då blir det kanske lite baby-shopping också på reorna, för lillens kläder i storlek 56 är ju sommaranpassade, så kan bli lite brist på värmande kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela