ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

4 veckor kvar

Publicerad 2014-12-23 11:43:03 i Allmänt, Liten böna,

Så långt har vi kommit nu, att det bara är 4 veckor kvar tills bönan är beräknad att komma. Den här graviditeten har gått snabbt, om jag jämför med då jag väntade lillen.  Gissar på att dessa 4 (eller 6) veckor kommer flyga förbi och det känns både skönt och lite jobbigt. 
 
Skönt för att jag känner mig som en blandning av en strandad val(lika smidig...) och en pingvin(gångstilen är mycket lik mitt vankande...). Den här graviditeten har helt klart varit tyngre för mig än förra, men det var jag nog beredd på. Började med sjösjuke-illamående i ungefär 15veckor och när det äntligen lugnade sig började jag känna av i fogarna,  vilket blir värre hela tiden.  Inte så konstigt, då det inte går att hålla sig stilla med en liten busunge här hemma;) Med tanke på lillen blir det skönt att bli av med magen som är i vägen då vi ska busa. Och så kan jag ju snart igen sova på både mage och rygg!
 
Jobbigt känns det eftersom jag tycker att det är massor kvar att få gjort innan babyn kommer och energin räcker inte riktigt till. Och så är det ju aningen nervöst att se hur lillen kommer att reagera och hur livet som tvåbarnsföräldrar blir...
 
Men nu är han/hon där inne 36veckor och börjar bli riktigt stor. Runt 48cm och 3kg tung! Inte konstigt att det känns som om magsäck, lungor och andra organ inte har särskilt mycket utrymme just nu. Nu väntar jag på att magen ska sjunka lite. Det underlättade både foglossningen och utrymmesbristen senast, så håller tummarna att det samma händer igen!
 
En riktig busunge verkar också denna lilla vara. Han/hon drar av jäkla gympapass mest hela tiden, men i motsats till sin storebror är denna lugn på nätterna, vilket är mycket skönt! Från någon gång runt 9 i morse har det varit fullt party i mage och det pågår fortfarande.  Har inte varit många minuter lugnt åt gången, så ska det ge några fingervisningar på vår framtid verkar det vara en till som vill vara med hela tiden.
 
Men nu är det inte länge kvar,  oberoende av om han/hon kommer i tid eller låter oss vänta lite extra. Och väntar, det gör vi nog. Tänk att snart igen få lära känna en helt ny liten person!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela