ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Väntar på rörelser

Publicerad 2014-08-27 06:11:47 i Allmänt,

Just nu väntar jag på att märka av rörelser på två sätt; att lilla bönan i magen börjar märkas av och att mina pojkar i övre våningen vaknar.
 
Den här dagen, vecka 19+1, kände jag lillen första gången. Stod i Lindas kök när det sög till i magen på ett riktigt konstigt sätt och sedan fick jag en buff. Ungefär en vecka senare kändes rörelserna också utanpå magen. Skulle ju vara lite kul om bönan ger en rejäl buff ifrån sig i kyrkan på lördagen, så jag känner att hon/han också är med oss den dagen:)
 
Toboas och lillen tar sovmorgon tillsammans, medan jag hunnit vara vaken i över 1,5h. Vaknade av att jag var törstig och några minuter senare hörde jag att lillens farmor var vaken, så då steg också jag upp. Åt morgonmål nr1 tillsammans med henne innan hon gick iväg till tåhet och efter det har jag slöat i soffan. Bara mina två favoritpojkar vaknar blir det gos och morgonmål nr2, sen ska jag bli sockerbagare i några timmar:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela