ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Kreta<3

Publicerad 2014-08-01 07:05:33 i Allmänt,

Igår bokade vi en vecka på Kreta i månadsskiftet september-oktober! Vi har velat fram och tillbaka i flera månader nu, eftersom vi inte fått reda på hur Tobias höst ser ut, men nu bestämde vi att det nog på något sätt måst gå att ordna att han är ledig 8 dagar.  
 
Vi bor fast i stranden i Platanias, bara 150m från absoluta centrum. Nu tänker jag minst lika mycket på att få simma i Medelhavet,  äta gott och bara vara med mina två favoritpojkar, som jag tänker på bröllopet. I tankarna är kappsäckarna nog nästan färdig packade;)
 
Hoppas på att lillen inte får sjuka öron i flyget bara. Om den går bra tror jag han kommer ha en toppen-vecka. Ha mamma och pappa med sig hela dagarna, få sitta med ämbare och spade och leka i sanden, simma en massa (första inköpet vid landning blir en ordentlig simring han kan sitta i:p) och äta pitabröd med tzatziki. 
Som extra bonus har vi mamma/mommo en halv kilometer ifrån oss, så lillen har en extra att busa med. Och så har vi någon som kan ta honom en kväll, så att vi får äta en middag i lugn och ro. 
 
Så nu gäller det att boka tid att fixa pass åt mig och lillen genast efter bröllopet, sen blir det bröllops-och familjeresa, all in one!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela