ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Hippad

Publicerad 2014-08-18 02:58:36 i Allmänt,

Igår var min möhippa. 
Åkte på förmiddagen iväg på lite ärenden och när jag kom hem stod Martina på gården. Fick ett brev med saker jag skulle behöva(hmm... inte många saker som användes precis;)) och 10minuter på mig att plocka ihop det. 
 
Sen dök hon upp igen med ett finfint diadem med slöja, blombukett och en duk som knöts för ögonen. In i bilen och iväg på lite åkning.  Funderade inte alls på vartåt vi åkte, men ändå gissade jag rätt. Å-lukten känner man igen liksom:)
 
Framme fick jag bort duken från ögonen och där hade de dukat upp med picnic i gräset. Efter en massa gott blev det så dags för sumobrottning. De hade släpat dit dräkter som täckte in oss i tjocka lager stoppning, från knän till hals och armbågar fanns verkligen ingen smidighet. Föll man omkull krävdes det två för att hjälpa en upp. Jag fick börja brottas mot Martina och den första utmaningen var att inte falla omkull av skratt. Efter en seger mot henne fick jag gå en match mot Tiina och efter två raka segrar, Tanja. Där började jag känna av att det var varmt i dräkten och ganska tungt, så när Tanja drog igång med full fart steg jag först utanför mattan, sen fällde jag henne och det hela slutade med att hon knuffade ut mig från mattan så att jag föll omkull. Jag föll raklång på mage i gräset och det kändes liksom ingenstans, så mycket stoppning var det!  Sen fick Tanja fortsätta mot Jenny och Fia, för att i sista omgången vinnas av Linda. Efter det kände sig alla redo för att slå sig ner på filtarna igen för en andra omgång picnic. Jag fick skriva en dikt åt Tobias som skulle innehålla 4 förutbestämda ord på tid (tror jag ska bli diktate, så fint blev det;)) och vi hade allmänt trevligt. 
 
Efter en stund var det dags att packa in våra sumo dräkter i bilen och så åkte halva gänget till spa(andra halvan skulle phälsa på nyfödd baby, hjälpa till på restaurangdagen och vad det var). Där fick jag först bada en halv timme i ett varmt bad med rosenmjölk, klä på mig pyjamas(det enda av min packning som behövdes) och sen fick jag indisk huvudmassage. Efter det var jag slapp och gäspade munnen haövt ur led i bilen hem. 
 
En helt perfekt dag för en trött, gravid småbarnsmamma(så förklarade jag mig själv åt Martina när hon höll på och planerade programmet och det hade hon lyckats med). Umgås i lugn och ro med kompisar,  lite brottning och sen slappna av i bad och med massage. Och efter det få komma hem och umgås några timmar med mina favoritpojkar innan jag slocknade med lillen kring 9(var ju redan pyjamasklädd och färdig för sängen). Stort tack för "min" dag<3
 
 
Nu är jag däremot pigg och eldar brasa, men mera om det senare:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela