ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Shopping-förmiddag

Publicerad 2014-04-23 10:41:52 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Idag började jag morgonen med att tvätta en bäddmadrass... En liten pojke flyttade över och sova med oss redan vid 23 igår (behövde väl ta igen all närhet han missat de två nätter han sov i egen säng) och tror ni inte vi vaknade med en pojk med våt pyjamas och en blöt madrass. Nåja, bara att tvätta och hänga ut. Borde ju torka snabbt när det blåser och solen skiner.
 
Sen fortsatte morgonen med att fixa ett ämbar med mjöd och så ut på gården med lillen, så att Tobias fick börja med sina uppgifter. När lillen somnat åkte jag iväg till stan. Behövdes salva till mig, korg till lillens uteleksaker, mera mylla och tunnare utekläder till lillen. Hittade ett par tunna utebyxor att ha tillsammans med en fleece/tröja och en tunn halare. Lite annat smått fick ockdå följa med hem, som ett par röda, tunna byxor till sommaren.
 
Nu börjar det snart vara lunchdags och sen ska lillen väckas. Försöker att han inte sover mera än 2,5h på förmiddagen och 1,5h på eftermiddagen.  De tre senaste dagarna har han sovit mindre på dagarna och då har ju också nätterna varit bättre, så vi ska försöka fortsätta på denna bana.
 
När alla har fått lunch ska jag och lillen hitta på något program, så att vi inte stör Tobias. Alternativen står mellan besök på plantskola, lekpark, loppis, eller en kombination av allt? Får se vad lillen tycker:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela