ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Mera äventyr

Publicerad 2014-04-26 07:39:02 i Allmänt,

Idag åker jag och lillen iväg på ett nytt äventyr igen. Vi ska om en halvtimme åka iväg och plocka upp mommo och så åker vi iväg till stugan på vårtalko. Det ska pratas och skvallras och, om man hinner där emellan, kratta lite. Lillen har packat piknikmat i form av karelsk pirog och frukt, så hans plan är att äta det, charma alla och bekanta sig med sanden. Själv ska jag kolla om göteborgsekan ryms in på vår båtplats och annars kolla om det är möjligt att förstora lite. Vi har ju platsen längst ut och platsen mitt emot oss är förstorad, så det borde väl inte vara omöjligt att göra det samma med vår.
 
Tobias blir hemma och vara flitig med sina skolarbeten.  På måndagen ska allt vara klart och inlämnat och sen är det bara tisdagen kvar som han är i skolan. Efter det har vi alla 19dagar ledigt tillsammans! Hur härligt är inte det?! Vi ska få båten i sjösättningsskick, åka iväg och köpa sommarblommor, påbörja byggandet av terrass, fixa på gården, kanske besöka någon vårmarknad eller liknande och troligtvis ta en minisemester i Borgå.  Och fira min första morsdag! 
 
Men nu ska jag försöka hållas i nuet och inte hoppa fram flera veckor i tiden. Solkräm i ansiktet (brukar inte behöva många minuter vid havet för att få röda kinder...), byta lakan i lillens vagn, plocka ut vagn, matsäck och skötväska i bilen och så iväg:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela