ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Kort natt

Publicerad 2014-04-28 07:28:47 i Allmänt, Lillen 6-12månader,

Lillen tyckte att det var passligt att ta natt 22-5.30, så vi har redan hunnit till matbutiken och Rautia en sväng. På vägen hem somnade han i bilen, så jag låter han sova där några minuter till. Bättre med en kvart sömn nu och sen orka vara igång 1,5h än en trött och ledsen pojke hela morgonen. Själv har jag flyttat en stol i solen och tankar D-vitaminer:)
 
När lillen vaknat ska vi plocka in kalla maten i kylskåpet och sen busa lite tills det är dags för mellanmål. Tänkt att lillen ska få smaka på mannagrynsgröt med någon fruktpuré.  Känns som han alltid får de samma rätterna, så nu har jag letat nytt på nätet. Hittade en jättebra online kokbok för små magar, så nu ska jag börja testa de recepten. Där finns massor som låtet gott, så det är inte alls omöjligt att jag gör dubbla satser ( 1sats=3-6 barnportioner) och hela familjen äter samma. Bara att krydda lite mera efter att ha tagit undan lillens del.
 
Idag ska vi vara ute och njuta av vädret, för sen tänker det tydligen kasta om och bli kallate, mulet och rehn(vilket i och för sig är välkommet, växterna börjar torka så...). Alla sysslor inne får vänta en dag till, så farligt är det inte med lite damm i hörnen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela