ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Rådgivningsbesök 3månader

Publicerad 2013-10-02 10:14:11 i Baby,

Nu är vi hemma igen från vårt besök på rådgivningen. Lillen var jätteduktig och grät inte alls vid första sprutan och vid andra sprutan blev han mest ledsen för att jag höll fast hans ben. Blev i alla fall glad genast när jag släppte benet och han fick stå upp och titta runt sig igen. Skönt att det gick så bra:)
 
Sköterskan började tvivla på sin förmåga att mäta babyn och ville mäta en andra gång, för hon tyckte att han inte kan ha växt så mycket som han gjort. Men nog hade hon mätt rätt första gången och han följer sin kurva riktigt fint! 66cm lång är vår lille pojke nu och väger 7240gram. För 6veckor sedan när vi var på 2månaders kollen var han 61,7cm och vägde 5910g, så nog växer han så det knakar!
 
Fick lite råd gällande smakprover på mat och en liten broschyr med vägledning, så den ska jag läsa om lillen sover mycket idag. Han somnade nu på vägen hem och sover ännu. Har inte hjärta att lyfta honom ur bilstolen, så han får nog sova där en stund i alla fall.
 
I slutet av månaden blir det läkarbesök igen, då lillen blir 4 månader. Sen ny vaccinationsrunda vid 5månader och efter det börjar besöken på rådgivningen bli lite mer sällan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela