ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

1år

Publicerad 2013-10-17 12:23:12 i Allmänt,

Nu är det ungefär ett år sedan jag sov hela nätter regelbundet.
Tidigt under graviditeten gjorde hormonerna att jag behövde upp på wc 1-2ggr/natt. När jag varit upp hade jag svårt att somna om, då en massa tankar och oro började snurra på i huvudet. Runt vecka 20 fick jag graviditetsischas och hade svårt att ligga en hel natt, så blev att gå runt i huset någon gång varje natt. Sen kom foglossningarna, lillen blev stor och började trycka på lungorna, jag var för varm för att kunna sova,lilles sparkar blev starka, tankar kring förlossningen, törstig...
 
Efter att lillen föddes blev det ju nog roligare orsaker till att vakna. Mat, tröst och hjälp att somna om är nu viktiga delar av nätterna. Jag har faktiskt glömt hur det är att inte vakna under natten och kommer nog vakna i panik första gången lillen sover en hel natt! Konstigt hur man vänjer sig vid splittrade nätter, för det mesta känns de ju inte ens jobbiga!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela