ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

1 oktober

Publicerad 2013-10-01 09:00:30 i Allmänt,

Så var oktober här! Hos oss börjar denna månad i grått, med lite inslag av blåst.
 
Vi har haft en till lång natt här hemma. Lillen och Tobias somnade vid åtta igår kväll och jag orkade läsa i en hel halv timme innan också jag stängde ögonen. Sen blev det mat vi 1 (svårt att somna om för lillen, så klockan var nog 2 innan våra huvuden hamnade på dynan igen) och en mini-amning vid 4 för att sen sova vidare till 6.45!
Stackars Tobias steg upp 5.30 för att vara på jobb lite tidigare (mycket att göra och hans närmaste chef på vifft, så Tobias har lite extra att göra), men ändå har vi ju båda fått en hel del sömn:)
 
Mindre roligt var att någon av katterna hade mått dåligt inatt, så blev att tvätta en matta, golvet och få soffans ena tyg putsat med lite klor och sen i maskinen. Varför kan man inte lära katterna att gå på wc:n vid illamående?
 
Roligast av allt är i alla fall att jag och lillen får besök av Sabin om några timmar! Vi studerade till merkonom tillsammans och var båda 5år äldre än resten av klassen, så ganska naturligt sökte vi oss till varandra. Hon hade inte möjlighet att komma på lillens dop, så vi träffas nu istället. Roligt på sätt och vis, för nu har jag ju mera tid att prata med henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela