ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

"Vad hinner jag med nu?"

Publicerad 2013-11-07 14:21:56 i Allmänt,

Har märkt att det är en fundering som ofta flyger genom mitt huvud.
 
När lillen har somnat för sina vilor brukar jag ta några minuters paus (och sitta nära vagnen, så att jag märker om han håller på att vakna och snabbt kan fortsätta sjunga Sov du lilla vide och vagga vagnen:P) och samtidigt fundera vad som är viktigt att göra under det sovpasset. Behöver något tvättas? Är diskbänken tömd? Behöver jag dammsuga? Finns det rena kläder att vika undan? Skriva handelslista? Fixa lunch/mellanmål/middag?
 
Man vet ju aldrig hur länge han kommer att sova, det kan handla om fem minuter lika bra som en timme, så gäller att prioritera vad som är viktigast. Som tur märker jag att jag har blivit effektivare att göra det jag tar itu med och flyger inte iväg och börjar med många olika saker på samma gång (och inget blir klart...). Så nog hinner jag med det allra viktigaste här hemma i veckorna, men inte skulle jag säga nej tack till en extra timme på dygnet att fixa med saker som fönstertvätt, bakning, lite mera krävande matlagning... Men det kommer ju en tid för det också! Och snart kan ju lillen vara med i köket:)
 
Nu somna lillen, så jag ska fixa klart så att jag kan fara till jobbet när Tobias kommer hem. Sen kanske jag ännu hinner med att kolla bykkorgarna vad som ska tvättas imorgon:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela