ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Tänt var'e här!

Publicerad 2013-11-06 13:01:39 i Allmänt,

Blev att överge vårt mörka hus för några timmar.
 
Efter att ha tillbringat nästan två timmar i mörkret bestämde jag mig att ringa till fafa min, som jag vet att är morgonpigg. Han kom sen och räddade mig och lillen från mörkret och jag fick mitt morgonte där:) Blev också lunch där innan vi kom hem tillbaka för att kolla läget. Fortfarande mörkt. Fafa var i alla fall smart och påpekade att huvudsäkringen kan ha gått när allt kom igång igen efter avbrottet, så efter att ha införskaffat starkare säkringar återvände vi hem en gång till. Med utbytt huvudsäkring började kylskåpet genast brumma, så nu tillbringar vi eftermiddagen hemma!
 
Roligt var det i alla fall att komma iväg till famo och fafa en sväng. Är ju synd att man inte är mera tillsammans när vi alla ändå är lediga.
 
By the way, vet inte om det var miljöombytet eller vad det var, men lillen åt en hel portion (~3msk) puré till lunch. Allt med sked och minimalt med klott! Min stora pojke:) Och så vände han sig för första gången från rygg till mage där! (Precis medan jag skrev den sista meningen vände han sig igen över till mage, så duktig!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela