ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Uppe med tuppen igen!

Publicerad 2013-03-26 05:49:08 i Allmänt,

Också idag blev det en tidig morgon för mig och babyn, trots att vi är lediga. Bara att konstatera att jag just nu är lite extra morgonpigg och utnyttja det:)
 
Gårdagens föräldrakurs var mycket intressantare och kändes som om vi fick ut mera av den än den vi var på för 2 veckor sen. Handlade om det nyfödda barnet, medfödda reflexer, hur man ska hantera babyn, skötsel, lite vad man behöver och sådant. Och så fick vi se hur man viker tygblöjor:) Tänker testa på det här hemma idag, för på ett sett sku det ju vara skönt att ha det alternativet ibland och inte behöva släpa hem berg av blöjor.
 
Efter kursen var vi en sväng till Linda, som hade lite utrymmesbrist för sina odlingar. Hon ville bli av med några chiliplantor och jag tog gärna emot några nya sorter. Blir att kolla upp dem på nätet idag, så jag vet vad jag odlar:)  Gällande utrymmesbrist börjar fönsterutrymmet här hemma också bli lite dåligt... Planen är att hjälpa verandan lite på traven med att hålla värmen, genom att sätta plast på insidan av fönstrena några veckor, så att det blir två lager med luft emellan, det borde ju hjälpa lite. Sen blir det att flytta ut ett batteri där och elda lite värmeljus på kvällarna när vi är hemma. För nu börjar verandan verkligen behövas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela