ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Påskens blommor

Publicerad 2013-03-29 06:41:32 i Heminredning, Pyssel, Trädgård,

Igår kväll fixade jag påskens blommor. Nu blir det att bära in och ut från källartrappan på mornar och kvällar.  Blev en kruka med tête-a-tête, pärlhyacinter och tazetter/potatisnarcisser till trappan. Just nu står den i hallen i väntan på att termometern ska visa typ 10grader varmare!
 
Till vardagsrummet blev det en bukett med dubbla röd-orange tulpaner och gulorange narcisser. De får också tillbringa nätterna som sällskap i källartrappan, så håller de kanske en dag längre:) Och då är det också större chans att jag kommer ihåg att skölja av stjälkarna och byta vatten varje morgon. Narcisser ger nämligen ifrån sig ett "slem" som gör att de håller lite sämre i vas... En enkel orkidéblomma får också pryda en ljusstake över påsken. Orkidé är ju kanske inte någon vanlig påskblomma, men jag tycker den passar jättebra att flyta runt i min ljusstake. Och så har den ju samma färg i "munnen" som mitt ljus:)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela