ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Nu så går det undan!

Publicerad 2013-03-12 12:48:17 i Bygga, Heminredning,

Nu är bokhyllan klar och Tobias jobbar just nu på sista skivan till skrubben där bakom. Jag har flyttat över alla våra böcker och pocketar i bokhyllan och gamla bokhyllan har ställts på sidan. Blir ett helt annat rum nu när vi får lite ommöblerat! Och övre våningen känns faktist rymligare och luftigare nu än innan, trots att vi har "tagit bort" utrymme med våra byggen.
 
Inte världens bästa bild nu heller, men så ser hyllan ut!
 
När gamla bokhyllan var bortflyttad passade jag på att tvätta fönstret, så är det en sak mindre att göra vid vår vårstädning nästa tisdag:) Sen började jag (med lite hjälp) flytta möblerna så som jag har tänkt mig att de ska få vara den närmaste tiden.
 
Måddes lämna tomt mitt på symaskinen, så kattorna har plats att titta ut:)
 
Som ni ser så har jag nog en hel del kaos att ta tag i ännu innan rummet är klart! Men vid fönstret är det i alla fall fint:) Och innan dagen är över ska nog resten av rummet också vara i ordning! Snart är ju Tobias klar med byggandet, så då kan alla verktyg, träbitar och annat skit flytta ner. Så då får jag tomt på den plats där vår nya myshörna ska finnas och dit hela högen med dynor som nu ligger på stolen ska placeras.
 
Men nu är det slut på min efter-maten-vila, så jag ska fortsätta städa och fixa!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela