ifrontmannahuset.blogg.se

Smått och gott hemifrån oss:)

Domedag imorgon

Publicerad 2013-03-13 19:51:58 i Allmänt,

Jepp, imorgon är det dags att få veta om det blir några påskägg i år eller inte.
Klockan 8 ska jag vara på hälsocentralen för att göra sockerbelastningen och sen vet jag om jag har graviditetsdiabetes. Jobbiga med graviditetsdiabetes (vad jag har förstått efter lite forskning) är att man inte alls behöver känna av den... Känner mig inte på något sätt annorlunda och alla test på rådgivningen har varit fina, men nu blir det provtagning, sen sockervätska och sen provtagning igen efter 1 och 2 timmar för att se hur kroppen reagerar.
 
Nåja, nu blir det i alla fall en kopp te om en stund och sen är det vatten som gäller tills provtagningen är över någon gång runt 10 imorgon! Håll tummarna att proverna visar bra, så att jag kan äta någont Mignon-ägg på påsken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Saga

Maj 2012 flyttade vi in i vårt egna frontmannahus! "Vi" består av mig, min sambo Tobias och våra två katter Maja och My. Här i bloggen kommer jag att skriva om allt möjligt som vi hittar på hemma hos oss och på vår gård. Blir renovering, pyssle, inredning, matlaging & bakning, odling och trädgårdsplanering, allt i en salig röra:) I juni-13 kommer vi bli en till i familjen, så en hel del baby-prat blir det också. Enjoy!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela